Registration and First Day of School!

24/8 var jag och registrerade mig på skolan hos Mr. Hales som är min Councelor.

Jag utanför Weber High School innan jag registrerade mig.

25/8 började skolan! Första dagen var riktigt stressig, man skulle hinna runt till alla 8 lektioner och träffa alla lärarna som hade en snabb genomgång vad kurserna handlar om.
Mitt schema ser ut såhär:
A-day: 1. AP contract 2. Pre-Calculus 3. AP Chemistry 4. Poetry/Creative writing
B-day: 5. US History 6. Theatre 7. AP Psycology 8. English 12
För er som inte förtår hur det fungerar så kommer en lite förklaring här:
Jag är i skolan från 07:45 till 14:35 varje dag om det inte är något speciellt. Dagarna skiftar mellan "A-days (A-dagar)" och "B-days (B-dagar)" så om jag har A-day på en måndag har jag B-day på tisdag. Varje lektion är alltså ca 1½ timma lång och lunchen är ca 45 minuter lång. Det som skiljer sig från Sverige är att man inte har en klass som man är med hela tiden utan det är olika personer i varje ämne (class) beroende på vilka som har valt att läsa det aktuella ämnet. Lektionerna här sker alla under samma period vilket gör att när klockan ringer och lektionen är slut stormar 2000 elever ut i korridorerna. Det är bara 6 minuter mellan lektionerna och på den tiden ska man hinna gå till sitt skåp och byta böcker till nästa lektion. Till en början var det ganska stressigt och jag sveptes med i "strömmarna" av elever som bildades i korridorerna men efter ett tag lärde jag mig att man måste vara distinkt när man väljer vart man ska! Det är allt jag kommer på för tillfället, eller vad jag orkar komma på för tillfället haha... Om det är något mer ni vill veta så får ni fråga! Annars kommer det säkert dyka upp mer detaljer i kommande inlägg.
Jag och Mikaela + hennes vänner just före vi gick till skolan första dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen till min blogg! Här får du följa med mig på mitt äventyr som utbytesstudent i Utah, USA! Jag kommer spendera läsåret 2010/2011 där, vill du veta mer om mig? Klicka HÄR!
RSS 2.0