Julmiddag & "White Elephant" 19/12

Wallys bröder med familjer, alla värdsystrarna, familjen Raitt och jag, samlades hemma hos oss för julmiddag och för att spela amerikanernas traditionella "White Elephant".
White Elephant går till såhär:
1. Alla deltagare måste ta med en present
2. Man sitter i en ring med presenterna (omärkta) i mitten
3. Alla drar ett nummer vilket bestämmer ordningen av då varje person för öppna ett- eller stjäla ett redan öppnat paket.
Och där ligger också twisten med spelet... Om du har ett lågt nummer och väljer ett paket som du gillar så kan personerna efter dig välja att stjäla det när det är deras tur om även de gillar paketet. Dock får varje paket bara bli stulet 2 ggr vilket gör att det kan vara till sin nackdel att vara sist ut att välja/stjäla eftersom alla bra paket har blivit stulna redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen till min blogg! Här får du följa med mig på mitt äventyr som utbytesstudent i Utah, USA! Jag kommer spendera läsåret 2010/2011 där, vill du veta mer om mig? Klicka HÄR!
RSS 2.0