Barnet i krubban 5/12

Idag besökte jag och Pam (min värdmamma) en av mormonkyrkorna för att kika på en utställning av jesusbarnets födelse. Det var längor och längor av bord fyllda med miljarders olika uppsättningar av Jesus i krubban och mitt i allt hittade jag en uppsättning som var från sverige, kanske inte en av de praktfullaste men ändå liksom:
Sedan hittade jag en liten skylt som fångade mitt intresse:
Haha vet inte om jag är den enda som aldrig förut hört talas om att den äldsta flickan i familjen stiger upp och bakar lussekatter och kokar starkt svart kaffe för att sedan ta på sig sin luciakrona och servera det till sina föräldrar? Det är helt underbart hur borta amerikaner kan vara ibland! Men lite eloge för bra fantasi måste de väl ändå få!
Efter rundturen i kyrkan bar det av till en resturang för att fylla magen. Portionen var enorm och det är nog inte så konstigt att man gått upp ca 16 pound (5 kg) sen man kom hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen till min blogg! Här får du följa med mig på mitt äventyr som utbytesstudent i Utah, USA! Jag kommer spendera läsåret 2010/2011 där, vill du veta mer om mig? Klicka HÄR!
RSS 2.0