NY nr. 2

Tjenare!

Okej nu är det så att jag egentligen inte har tid att skriva... Men bara för att jag lovat att skriva så samlar jag mina sista krafter nu innan sängen väntar för att skrapa ihop ett inlägg för er! Imorgon är det nämligen frukost kl 7 och kl 8 ska vi ta bussen in till NYC!! Där ser schemat ut såhär:

-Walking the Brooklyn Bridge
-Visiting the Top of the Rock
-Shopping on Times Square
-Activities at the campus area

Jag får be om ursäkt för att jag inte hunnit uppdatera de senaste dagarna, men schemat har varit smockat! OBSERVERA också att detta inte är någon dålig ursäkt utan vi har verkligen haft ett galet tight schema!

Här kommer en snabb resumé på vad jag har haft för mig här i the Big Apple...

Torsdag:

Torsdagen blev mer eller mindre en "ställa om sig dag"... Jag kände mig grymt seg hela tiden på grund av tidsskillnaden, och har med andra ord nu fått uppleva mitt livs första Jetlag! Vi fick dock göra lite aktiviteter... T.ex spela Baseball och pröva på cheerleading. Jag ROCKADE på cheerleadingen om jag får säga det själv! Ett gäng real american cheerleaders kom till vårt collage och lärde oss lite om cheerleading plus att de bjöd på en kort show med hopp osv... Sjukt grymma! Vi hade iallafall en tävling där vi skulle följa deras coach's kommando och göra olika rörelser när hon skrek ut dem och jag blev top 5 av alla cheerleading flickor plus STS's utbytesstudenter!!! Kanske borde man satsa på cheerleading???
Förutom detta så bjöd dagen på lite lektioner, och rehearsal inför våran show som jag och min grupp ska framföra för restan av STSarna här. Om jag inte nämnt det redan så är vi indelade i 4 lag som tävlar mot varandra i nästan alla aktiviteter där vi får poäng osv... och vid den sista showen kommer det avgöras vilket lag som kommer att vinna. Vi har ett sjukt roligt koncept som jag tror kommer gå långt!


Min hörna i mitt, Joost och Teo's rum.

Fredag:

Hosh, vilken dag alltså!

-Central Park
-Guidad tur i NYC
-Shopping i Soho (del av manhattan med grym shopping)
-Beach Volleyball
-Bad i poolen på vårat collage
-Music Quiz (en av deltävlingarna i STS olympics)
-Kvälls häng

Tror bilderna får tala för sig själv...


Jag, Benjamin (Schweiz), Vittorio (Italien), Eirik (Norge), Teo (Schweiz) and Teemu (Finland)


Platsen där John Lennon blev skjuten.


Strawberry Fields.


Låter bilden tala för sig själv...


STS on tour!


Först är man i storstan bland skyskrapor och sen BOOM, en 3,5 kvadratkilometer stor skog... lite fräckt är det ju ändå!


En av många fontäner i parken.


Gruppfoto, tror faktiskt jag skippar namnen denna gång...
Jag är iallafall den fjärde från höger på översta raden.


Några från "killgänget".


Jag och min kompis chillade lite.


Johanna, Malin och jag. Alla från SVERIGE!


Empire State Building.


En av de många avenyerna.


Jag, Teemu, Benjamin, Vittorio, Teo, Peter, Peter och Eirik.


Shopping!


Vi killar hittade vårat "Mekka"


Victoria's Secret


Jag köpte en ny bil, får dock se om jag kan ta med den hem sen..


Strawberry Frabuccino a la Starbucks!


Samling innan hemfärd.

Lördag:

Okej, nu blev jag lat så jag låter bilderna tala för denna dag..


Min frukost bestående av scrambled eggs, något slags stekt kött, american pancakes with syrup, fruktsallad och blue rasberry (nu min nya favoritdryck).


Studenterna från Maritime College (vars vi bodde) har som tradition att vara ute till havs i 3 månader i slutet av deras utbildning och när de kommer hem igen har de en typ av "graduation". Riktigt fräckt att se alla komma ut ur båten (den i bakgrunden) och springa fram till sina familjer och krama om dem! Många grät också en del, då slog tanken mig: "de här har varit borta i 3 månader, jag ska vara borta i över 10... veklingar!"


Senare fick vi en lektion i American Football, det är faktiskt sjukt kul när man förstår reglerna!


På kvällen blev det Volleyball och sedan hade vi filmtaaajm, mys!

Det var allt jag hade att bjuda på i detta inlägg.

Hoppas ni alla har det bra hemma i Sverige!

...För det har iallafall jag ;)

Kommentarer
Postat av: Isabella

Åååh va du verkar ha det bra! Jag har inte fått någon familj än men jag hoppas att dom ringer på måndag morgon.. Ser att flaggan vi köpte hänger uppe! (y) Kram

2010-08-08 @ 11:58:45
URL: http://isabellasplace.wordpress.com
Postat av: FELICIA!

Låter asbra lillen! Gillar att du slänger in lite engelska ord i svenska meningar ;) Vet du att Toam har fått familj?

2010-08-08 @ 13:04:19
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: FELICIA!

taaack! och bara så du vet så är inte din bloggadress victor.norberg.blogg.se. Om jag inte hade gjort din blogg och därför faktiskt vetat vad du heter skulle jag aldrig hittat tillbaka!

2010-08-09 @ 10:49:49
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: FELICIA!

Sjukt galet bra! Jag och Toam och Jenny ska ju på samma läger nu :D

2010-08-09 @ 16:13:02
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: elg

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst, jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst.

Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting. Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring.



Hoppas du har det bra!

2010-08-10 @ 21:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och välkommen till min blogg! Här får du följa med mig på mitt äventyr som utbytesstudent i Utah, USA! Jag kommer spendera läsåret 2010/2011 där, vill du veta mer om mig? Klicka HÄR!
RSS 2.0